prawnik, biuro
[Głosów:6    Średnia:4.3/5]

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że MTU proponuje najprostszy sposób wypowiedzenia umowy OC. Okazuje się jednak, że aby dobrze go zrozumieć, najlepiej skontaktować się z firmą. Zrobiliśmy to i teraz krok po kroku wyjaśniamy, w jaki sposób zrezygnować z obowiązkowej polisy w MTU.

Wypowiedzenie OC w MTU – najważniejsze informacje

  • Każdy całoroczna umowa OC pojazdu (uwaga! nie dotyczy polisy otrzymanej od zbywcy auta) odnawia się automatycznie. Jeśli chcesz z niej zrezygnować bez zbędnych kosztów, musisz ją wypowiedzieć co najmniej dzień przed końcem obowiązywania.
  • MTU posiada specjalny formularz internetowy do wypowiadania OC (znajduje się tutaj: https://formularze.mtu.pl/obsluga-online/formularze/obsluga-polis/zgloszenie-rozwiazania-polisy/). Po wypełnieniu formularza dodaj w załączniku skan lub zdjęcie odręcznie podpisanego wypowiedzenia.
  • Wypowiedzenie OC możesz złożyć także  za pomocą maila, tradycyjnej poczty, w placówkach multiagencji, a w niektórych przypadkach również przez telefon
Znajdź najtańszą stawkę OC w 7 minut

Wszystko wydaje się proste, bo MTU (w odróżnieniu np. od PZU) posiada formularz rezygnacji z OC, który znajduje się tutaj (https://formularze.mtu.pl/obsluga-online/formularze/obsluga-polis/zgloszenie-rozwiazania-polisy/). W pewnym momencie jego uzupełniania można jednak „utknąć”, więc poprowadzimy Was przez to krok po kroku.

Pierwszy krok – podaj powód rezygnacji

Na początku sprawa jest prosta – musimy wybrać powód rezygnacji z OC w MTU. Do wyboru mamy:

  • kradzież pojazdu,
  • odmowa rejestracji pojazdu,
  • wyrejestrowanie pojazdu,
  • złomowanie / demontaż pojazdu,
  • wypowiedzenie z końcem okresu ubezpieczenia,
  • wypowiedzenie nabywcy pojazdu,
  • wypowiedzenie automatycznego wznowienia polisy,
  • anulowanie polisy.

Cztery ostatnie powody są wybierane najczęściej, więc warto na chwilę się przy nich zatrzymać.

  • Wypowiedzenie z końcem okresu ubezpieczenia (powołanie się na art. 28 Ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych).

Wskazujemy ten powód, jeśli nie chcemy, aby polisa w MTU przedłużyła się automatycznie. Należy pamiętać, że wszystkie umowy OC, które zawarliśmy osobiście na okres 12-miesięcy (nie są to polisy zbywcy pojazdu), przedłużają się z automatu, jeśli nie wypowiemy ich w odpowiednim terminie (najpóźniej jeden dzień przed końcem obowiązującego okresu ochrony).

Uwaga! Jeśli wybierzemy ten powód, to musimy pamiętać, że z dniem wygaśnięcia polisy w MTU, należy mieć podpisaną umowę z nowym ubezpieczycielem. Nawet jeśli samochód nie jest użytkowany, to dopóki jesteśmy jego właścicielami nie możemy mieć ani jednego dnia przerwy w ubezpieczeniu OC ( wiąże się to z wysokimi pieniężnymi).

  • Wypowiedzenie nabywcy pojazdu (powołanie się na art. 31 Ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych).

Tu sprawa jest prosta – jeżeli kupiliśmy samochód używany, to nabyliśmy go również z polisą OC. Jeśli jednak chcemy zmienić ubezpieczyciela, to już z dniem zakupu pojazdu mamy do tego prawo, jako powód podając właśnie wypowiedzenie nabywcy pojazdu.

  • Wypowiedzenie automatycznie wznowionej polisy (powołanie się na art. 28 a Ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych).

Ten powód należy wskazać, gdy doszło do sytuacji, w której mamy dwie polisy – przedłużoną automatycznie w MTU, a także polisę, którą wykupiliśmy w innym towarzystwie. Żeby więc niepotrzebnie nie płacić za dwa ubezpieczenia, możemy wypowiedzieć to, które przedłużyło się automatycznie. Należy jednak pamiętać, że będziemy musieli zapłacić za każdy dzień korzystania z umowy, która przedłużyła się automatycznie.

  • Anulowanie polisy

Na ten powód najczęściej powołujemy się w przypadku tzw. zawarcia umowy na odległość, czyli przez internet, korespondencyjnie lub przez telefon. Wówczas mamy 30 dni na wypowiedzenie umowy (powołujemy się na art. 33 ust. 8 Ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych).

Drugi krok – wypełnienie danych

Gdy już wybierzemy powód wypowiedzenia OC w MTU, musimy wypełnić takie dane jak:

  • numer polisy;
  • Imię i nazwisko;
  • PESEL;
  • adres Email;
  • numer telefonu.

Następnie dochodzimy do rubryki określonej „dodaj dokument”. Niestety, MTU nie wyjaśnia, o jaki dokument chodzi, a bez jego załączenia nie da się przesłać formularza. Dlatego zadzwoniliśmy do MTU z prośbą o wyjaśnienia.

Trzeci krok – dołącz własnoręcznie podpisane wypowiedzenie

Każde wypowiedzenie umowy musi być podpisane własnoręcznie i właśnie taki dokument musi się znaleźć w polu „dodaj dokument” – brzmi trochę skomplikowanie? Już wyjaśniamy.

Należy przygotować pismo (nawet odręcznie), które będzie zawierało jedno zdanie:
„Wypowiadam polisę o numerze (tu należy podać numer swojej polisy) zgodnie z art. (i tu należy podać numer artykułu zgodny z podanym powyższym powodem, tzn. 28, 28a lub 31). Taki dokument na końcu należy własnoręcznie (!) podpisać, a następnie zeskanować lub sfotografować i dołączyć jako załącznik. Gotowe! Teraz nasze wypowiedzenie jest kompletne.

Jeśli jednak powodem wypowiedzenia OC jest kradzież, wyrejestrowanie pojazdu, czy złomowanie / demontaż, wówczas w załączeniu należy przesłać dokument (np. z policji lub stacji demontażu), stwierdzający, że taki fakt miał miejsce. Dodatkowo w polu „Dodatkowe informacje” warto wpisać numer naszego konta, na które zostaną przelane pieniądze za okres, który pozostał do końca wypowiedzianej polisy OC.

Inne sposoby wypowiedzenia OC w MTU

Sprawdziliśmy również, jakie są inne sposoby złożenia wypowiedzenia umowy OC w MTU. Okazuje się, że umowę możemy wypowiedzieć tradycyjnie, bez korzystania z internetowego formularza MTU. W takim wypadku dokument wypowiedzenia wypełniamy odręcznie lub korzystamy z druków dostępnych na stronach internetowych (np. tutaj: https://wypowiadamoc.pl/), a następnie wysyłamy go:

  • mailowo – na adres poczta@mtu24.pl, w tytule podając numer polisy. W tej sytuacji liczy się data wysłania maila;
  • pocztą – wypowiedzenie wraz z naszymi danymi wysyłamy listem poleconym na adres: STU ERGO Hestia, ul Hestii 1, 81-731 Sopot;
  • osobiście – w placówkach multiagencji współpracujących z MTU, takich jak: CUK, Superpolisa, Asist;
  • telefonicznie – ta opcja dotyczy tylko niektórych polis MTU, przede wszystkim zaczynających się od „432” lub „4600000”

Wypowiedzenie OC w mtu24

Klienci Ergo Hestii, oprócz polisy w MTU, mogą posiadać również ubezpieczenie w mtu24, czyli OC kupione przez telefon lub Internet. W takim przypadku, wypowiedzenie OC można przesłać:

  • z konta klienta, logując się na stronie https://sso.ergohestia.pl/my.policy
  • mailem, na adres: poczta@mtu24.pl
  • pocztą, na adres:
    mtu24
    STU Ergo Hestia SA
    ul. Hestii 1
    81-731 Sopot
Piotr Nowik

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Oblicz składki przez internet lub zadzwoń do mnie!

(22) 270 00 00