Historia towarzystwa ubezpieczeniowego Gothaer jest dość zawiła. Firma wcześniej nazywała się Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. W 2012 r. zmieniła nazwę na Gothaer, by (po fuzji z Vienna Insurance Group) stać się Wiener TU S.A. i pod taką marką funkcjonować od tej pory. Gothaer zajmował się sprzedażą polis komunikacyjnych (OC, AC, Assistance), ubezpieczeń na życie, zdrowotnych i produktów inwestycyjno-emerytalnych.
Kierowcy, którzy mieli roczną umowę o OC w Gothaer i nie chcieli, żeby przedłużyła się automatycznie, musieli najpóźniej 1 dzień przed końcem jej obowiązywania wysłać pismo z wypowiedzeniem. W piśmie należało wpisać dane pojazdu (markę, model, nr rejestracyjny), właściciela (imię i nazwisko, adres zameldowania) i numer ubezpieczenia. Podobne pismo przygotowywali kierowcy, którzy OC w Gothaer nabyli razem z pojazdem oraz ci, którym ubezpieczenie wznowiło się automatycznie. Z tym że, w ostatnich dwóch przypadkach, właścicieli samochodów nie obowiązywały żadne terminy, wniosek z wypowiedzeniem OC mogli wysłać w dowolnej chwili.
W związku z tym, że Gothaer już nie istnieje, to nie ma kalkulatora OC, ale zainteresowani ceną polis mogą je sprawdzić i porównać w naszym kalkulatorze AC i OC.
W cenie polisy OC w Gothaer znajdowało się podstawowe ubezpieczenie Assistance. Darmowa polisa Auto Assistance Podstawowy zapewniała pomoc, gdy samochód został uszkodzony w wyniku drobnej kraksy lub wypadku.
Kierowca otrzymywał wsparcie w postaci naprawy na miejscu lub holowania. W ramach ubezpieczenia Gothaer gwarantował też samochód zastępczy i zajmował się zwierzęciem, jeżeli takowe ucierpiało w wypadku. Gothaer pobierało opłaty za wydanie Zielonej Karty. Dodatkowo do OC można było dokupić:
Autocasco w Gothaer miało formułę all-risk, dlatego kierowcy nie musieli się martwić, czy za szkodę, która im się przytrafiła, otrzymają odszkodowanie.
Zakres Autocasco obejmował wszystkie szkody związane z kradzieżą czy uszkodzeniem samochodu albo jego wyposażenia. Kierowcy mogli sami wybrać model rozliczania szkody:
W ramach dobrowolnych polis, do Autocasco można było dobrać za dopłatą:
Kierowcy, którzy nie obawiali się kradzieży, mogli wyłączyć ją z ochrony pojazdu i tym samym obniżyć sobie wysokość składki. Gothaer zawierało umowy o AC dla pojazdów młodszych niż 15-letnie.
Polisa NNW w Gothaer obejmowała kierowcę i pasażerów w takiej liczbie, jaka została określona w dowodzie rejestracyjnym samochodu.
Oznacza to, że każda osoba, która podróżowała ubezpieczonym pojazdem mogła liczyć na odszkodowanie z Gothaer. Gothaer wypłacał świadczenie z ubezpieczenia w razie:
Dodatkowo, poszkodowani mogli liczyć na refundację kosztów środków pomocniczych (kul, wózka inwalidzkiego itd.), badań u specjalistów i pogrzebu. Możliwe było rozszerzenie ochrony na wypadek śmierci kierowcy i zwiększenia odszkodowania 4 razy na taką okoliczność.
Polisa Assistance w Gothaer była dostępna aż w 4 wariantach.
W ramach Assistance Podstawowego kierowca mógł liczyć na naprawę na miejscu, holowanie i pomoc dla zwierzęcia. Ta opcja Assistance dodawana była gratis do ubezpieczenia OC i AC. Asisstance Plus zapewniało dodatkowe wsparcie w postaci dostarczenia paliwa, organizacji noclegu, udzielenia pierwszej porady medycznej i przyznania pożyczki. Assistance Pojazd Zastępczy gwarantowało samochód zastępczy na czas awarii, a Assistance Opony to pomoc z wymianą koła. Ostatnie ubezpieczenie kosztowało tylko 7 zł na rok, dlatego większość kierowców decydowała się je dokupić w pakiecie razem z innymi polisami.
Znajdź OC już od 252 zł. Oszczędź nawet 50% na polisie!
Kierowców kupiło tanie OC/AC w naszej porównywarce.
Użytkowników porównywarki znajduje tańsze OC/AC dzięki porównaniu cen.
Doradców w razie pytań, czeka na Ciebie pod telefonem.
Miałam w tej firmie ubezpieczenie. Pech chciał, że byłam poszkodowana. Wszystkie formalności związane z odszkodowanie załatwiono szybko i profesjonalnie. Pieniądze wpłynęły bardzo w ekspresowym tempie. Polecam!!!
Jestem mile zaskoczony. Super ubezpieczyciel, niskie ceny a przede wszystkim likwidator szkód dotarł ekspresowo, a kontakt telefoniczny rewelacja. Polecam !!!
Moja sprawa dotyczyła szkody z AC. Rzeczoznawca dotarł bardzo szybko, zaledwie 2 dni, a kosztorys sporządził w ciągu jednego dnia. Decyzja oraz wyplata odszkodowania w przeciągu kilku dni. Jestem bardzo zadowolony.
Witam!
Chciałem serdecznie podziękować obsłudze Gothaer. Jeszcze nigdy żadna firma nie załatwiła tak szybko zgłoszonej przeze mnie szkody. Polecam
pozdrawiam Michał
Nie mam zastrzeżeń i jestem mile zaskoczona podejściem Towarzystwa !
zajebista responsywność- nie ma co
Odradzam współpracy z tym towarzystwem ubezpieczeń. Masakra wycena za szkodę przyznana po czym odmowa wypłaty.
Ostatnio otrzymałem wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej. Zdziwiło mnie to, bo zapłaciłem wszystkie składki i nie jestem ubezpieczony u nich już 3 lata. Bałagan i brak kompetencji
Masakra. Kolejna szkoda, w której wyplacają grosze zaniżając wartość pojazdu, a po wszystkim, kolejny raz znajdują wymówkę, żeby nie zapłacić za samochód zastępczy. Zmieniam towarzystwo napewno w najbliższym czasie.
Z mojej strony to mam miłe wspomnienia z tą firmą. Odszkodowanie otrzymałem bardzo szybko na konto i nie było problemu z zgłoszeniem jak i przebiegiem szkody. Polecam !
Patrząc na treść opinii jak u każdego ubezpieczyciela są pozytywne i negatywne. Mam nadzieję że ja w najbliższych dniach będę mogła napisać pozytywnie. Właśnie jutro mija tydzień jak zgłosiłam szkodę , jeszcze likwidator nie skontaktował się ze mną. Ale będę cierpliwie czekała i napewno podzielę się z Wami moją prawdziwą opinią a mam nadzieję że pozytywną.
Osoba ubezpieczona w WIENER spowodowała szkodę, a ubezpieczyciel nie chce wykonać naprawy na oryginalnych częściach!!! Według niego można zastosować zamiennik np. dla karoserii. Mając oryginalne od nowości mam zamienić na 'no name’. Samochód od nowości w serwisie tylko na oryginalnych częściach. Cwaniactwo, oszustwo, złodzieje i takich epitetów jest wiele… Oprócz dochodzenia naprawy na częściach oryginalnych, będę również żądać odszkodowania, które rekompensuje utratę wartości auta po wypadku. Chytry traci 2 razy. Wiele wyroków sądu wydało już opinie w tej kwestii na niekorzyść ubezpieczycieli. Ponadto nie można się dodzwonić. Po dłuższym oczekiwaniu jest propozycja zostawienia numeru telefony z opcją odzwonienia. Minęło kilka dni, cisza ze strony ubezpieczyciela. Poziom obsługi na wielu płaszczyznach jest zwyczajnie słaby.
Najgorsze z możliwych.
Kłamcy i wyzyskiwacze. Przeliczają składki po podpisaniu umowy na nowe niekorzystne warunki, wpierają brak spłaty rat OC. Omijać szerokim łukiem