Chcesz szybko wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC w Gefion?
Użyj poniższego przycisku lub wydrukuj czysty wzór wypowiedzenia, który znajdziesz tutaj.
Otrzymany dokument wyślij, korzystając z jednej z poniższych metod:
Pocztą na adres: Polins Sp. z o.o., ul. Gabriela Narutowicza 18, 99-320 Żychlin, Polska lub mailem na adres: wnioski@polins.pl
Uwaga!
Masz polisę OC Gefion kupioną przez Internet bądź u Agenta? Zadzwoń jak najszybciej na infolinię rankomat.pl pod nr. 22 270 00 36, aby uzyskać bezpłatną pomoc w związku z zaprzestaniem sprzedaży i odnowień ubezpieczeń OC w Gefion.
24 marca 2020 r. działalność biznesowa firmy Gefion Insurance A/S została wstrzymana w wyniku decyzji Duńskiego Urzędy Nadzoru Finansowego (DFSA). Oznacza to, że od tej pory polisy OC tego towarzystwa ubezpieczeniowego nie będą sprzedawane i wznawiane. Tym samym umowy OC zawarte z ubezpieczycielem nie zostaną automatycznie przedłużone na kolejny rok. W efekcie jeśli samodzielnie nie kupisz polisy OC w innym towarzystwie, twój samochód nie zachowa ciągłości ubezpieczenia. W 2020 r. za brak OC grozi ci kara nawet do 5200 zł!
W związku z zaistniałą sytuacją rankomat.pl uruchomił dedykowaną infolinię, na której mogą Państwo uzyskać pomoc dotyczącą zaistniałej sytuacji i możliwych scenariuszy jej rozwoju. Infolinia dostępna jest w godzinach: poniedziałek – piątek 9:00 – 21:00 pod numerem telefonu 22 270 00 36.
Po godzinach pracy infolinii prosimy o kontakt mailowy pod adresem: obsluga@rankomat.pl
Stanowisko w tej sprawie zajęła już Komisja Nadzoru Finansowego.
Sprawdź komunikat
Poniżej znajduje się także pismo polskiego przedstawiciela firmy Gefion. Polins sp. z o. o. potwierdza w nim wstrzymanie wznowień polis oraz sprzedaży nowych.
Pismo przedstawiciela: https://rankomat.pl/files/informacja-w-sprawie-gefion.pdf
Pamiętaj o własnoręcznym podpisie. Bez tego podpisu towarzystwo ubezpieczeniowe nie zaakceptuje wysłanego wypowiedzenia.
Gefion Insurance to duńskie towarzystwo ubezpieczeniowe z siedzibą w Kopenhadze. Firma prowadziła działalność na terenie Unii Europejskiej. Gefion Insurance oprócz Polski, działał m.in. w Danii, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii. Jednak w wyniku decyzji Duńskiego Urzędu Nadzoru Finansowego (DFSA), od 24 marca 2020 r. firma nie może sprzedawać nowych polis OC oraz przedłużać na kolejny rok wygasających umów obowiązkowego ubezpieczenia pojazdu z dotychczasowymi klientami. Aktualnie Gefion Insurance może jedynie zajmować się likwidacją szkód i wypłatą odszkodowań kierowcom, którzy przed 24 marca kupili w nim OC.
Jednocześnie Gefion nie zbankrutował, a jedynie musiał zawiesić działalność ubezpieczeniową z powodów problemów finansowych, czyli niespełnienia wymogów kapitałowych oraz niezaakceptowania przez duński organ planu naprawczego spółki. Jednak jeśli firmie uda się naprawić polepszyć kondycję finansową firmy i przekonać do jej wiarygodności DFSA, towarzystwo będzie mogło ponownie sprzedać polisy OC w Polsce.
Na polskim rynku ubezpieczenia Gefion Insurance były oferowane za pośrednictwem wybranych multiagencjii oraz przez Internet, m.in. w porównywarce ubezpieczeń Najtaniej u Agenta. Polskich klientów w imieniu Gefion Insurance obsługuje firma Polins, która zajmuje się również likwidacją szkód. W ofercie Gefion Insurance znajdowały się również ubezpieczenia komunikacyjne: OC, Autocasco oraz Autopomoc.
Należy pamiętać, że sprzedawane wcześniej przez Gefion Insurance ubezpieczenie OC pojazdów mechanicznych jest obowiązkowe, regulowane Ustawą z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Jej przepisy muszą być respektowane przez wszystkie firmy prowadzące działalność w Polsce. Co za tym idzie, warunki ochrony zarówno w Gefion, jak i innych towarzystwach są takie same. Zmienna może być natomiast cena polisy. Klienci, którzy kiedyś zdecydowali się na zakup ubezpieczenia OC Gefion, mogli uzyskać zniżki z tytułu bezszkodowej jazdy, do 60%.
Zakres ochrony OC Gefion kiedyś można było rozszerzyć o usługę assistance (w Gefion: Autopomoc), która zapewniała pomoc na drodze po kolizji lub wypadku.
Właściciel pojazdu, który dawniej zakupił dodatkowy produkt ubezpieczeniowy Autopomoc w Gefion Insurance, mógł liczyć na wsparcie ubezpieczyciela w razie nieprzewidzianego unieruchomienia auta na drodze. Ubezpieczenie Autopomoc było do nabycia wraz z obowiązkowym OC i obowiązuje w tym samym czasie.
Gefion organizował pomoc drogową, gdy w wyniku kolizji lub wypadku pojazd nie nadawał się do dalszej, bezpiecznej jazdy. W ramach ochrony ubezpieczyciel zapewniał też organizację oraz bezpłatne holowanie samochodu do najbliższego warsztatu lub miejsca wskazanego przez kierowcę. Limit odległości obejmował 50 km od miejsca zdarzenia.
Polisa AC (autocasco) w Gefion Insurance zapewniała kompleksowe ubezpieczenie pojazdu od wszystkich ryzyk (tzw. all risk). Taki rodzaj ochrony AC był bardzo korzystny dla właściciela pojazdu. Uzyskiwał on prawo naprawy auta na koszt ubezpieczyciela praktycznie w każdej sytuacji, za wyjątkiem przypadków ściśle określonych w OWU (ogólnych warunkach ubezpieczenia).
Posiadacz auta, który kupował polisę autocasco w Gefion Insurance, sam decydował o sposobie likwidacji szkody, w wariancie:
Umowa AC w Gefion uwzględniała w standardzie amortyzację części. Można ją było znieść za odpowiednią dopłatą. Posiadacz pojazdu miał możliwość objęcia ochroną AC dodatkowego wyposażenia, do wartości nie wyższej niż 20% sumy ubezpieczenia.
Poszukujesz taniego i dobrego OC/AC? Porównaj oferty kilkunastu towarzystw w naszym kalkulatorze ubezpieczeń OC AC – w kilka minut otrzymasz nawet 76 propozycji ubezpieczeniowych!
Jeśli nadal masz aktualną polisę OC w Gefion Insurance i chcesz zgłosić szkodę, skontaktuj się z polskim przedstawicielem towarzystwa, pod numerem telefonu +48 22 292 24 48.
Podczas zgłoszenia szkody zostaniesz poproszony o podanie m.in.:
Sposoby i terminy wypowiedzenia umowy OC w Gefion Insurance reguluje Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.).
Polisę OC możesz wypowiedzieć tylko w określonych przypadkach:
Wzór wypowiedzenia umowy w Gefion Insurance dostępny jest w serwisie internetowym firmy Polins Sp. z o. o.. Wypełniony i podpisany dokument należy przesłać pocztą do siedziby polskiego przedstawiciela towarzystwa:
ul. Gabriela Narutowicza 18
99-320 Żychlin, Polska
Wypowiedzenie możesz również wysłać na adres mailowy: wnioski@polins.pl
Polisa OC w Gefion spełniała wymogi przewidziane ustawą i innymi przepisami.
Dlatego OC w Gefionie zapewniało wsparcie w razie wypadku, którego sprawcą był ubezpieczony. Z polisy OC pokrywane były koszty naprawy pojazdu i leczenia poszkodowanych. Gefion nie dodawał bezpłatnie do swojego OC żadnych bonusów. Ubezpieczenie OC można było za dopłatą rozszerzyć o podstawową wersję assistance, która zapewniała pomoc na drodze po kolizji lub wypadku. Oprócz umowy OC na rok, Gefion oferował też OC graniczne (zawierane na 30 dni lub dłużej).
Kupując AC w Gefion kierowca decydował czy autocasco ma obejmować ryzyko kradzieży.
Kierowca mógł sam wybrać sposób likwidacji szkody:
Autocasco w Gefion miało formułę all-risk. Oznacza to, że chroniło niemal przed wszystkimi ryzykami (wypadek, szkoda parkingowa, działanie wandali, zderzenie ze zwierzęciem itp.), oprócz zdarzeń, które były jasno wymienione w OWU.
Przedmiotem ubezpieczenia NNW w Gefion było zdrowie i życie kierowcy i pasażerów samochodu.
Ubezpieczenie NNW działało, kiedy wypadek miał miejsce:
Ubezpieczenie obowiązywało w Polsce i na terenie całej Europy. Sumę ubezpieczenia kierowca ustalał sam, najmniejsza wartość to 5 000 zł a najwyższa – 100 000 zł. W razie trwałego uszczerbku na zdrowiu Gefion wypłacał 100% polisy. W przypadku śmierci kierowcy, uposażenie dostawali 5-krotną wartość sumy ubezpieczenia. NNW łączyło się w innymi polisami, dlatego jeżeli ubezpieczony spełniał warunki, to mógł jednocześnie liczyć na wypłaty z OC, AC i NNW.
Polisa Asisstance w Gefionie była darmowa dla kierowców, którzy wykupili OC.
Podstawowa wersja Asisstance (zwana przez ubezpieczyciela Autopomoc) zapewniała jedynie holowanie do hotelu lub miejsca wskazanego przez kierowcę. Limit odległości obejmował 50 km od miejsca zdarzenia. Gefion nie oferował żadnych, nawet odpłatnych poszerzeń polisy Assistance.
Znajdź OC już od 252 zł. Oszczędź nawet 50% na polisie!
Kierowców kupiło tanie OC/AC w naszej porównywarce.
Użytkowników porównywarki znajduje tańsze OC/AC dzięki porównaniu cen.
Doradców w razie pytań, czeka na Ciebie pod telefonem.
DRAMAT! OSTRZEGAM! Miesiąc czekam na wypłatę z OC sprawcy. Na liczne maile nikt nie odpowiada. Na infolinii po 45 minutach kolejka oczekujących przede mną zmniejszyła się z 8 do 4. Zero kontaktu, zero dokumentów, zero telefonów. Firma – krzak. NIE POLECAM!
mam to samo nieszczęście, i zastanawiam się nad powództwem prywatnym względem sprawcy, niech sprawca sam buja się ze swoją firmą którą wybrał…
Ja również ostrzegam przed POLINS! Zgadzam się z „nissan”, jeżeli ktoś wybiera takie gówniane ubezpieczenie to niech teraz sam sobie wyciąga od nich pieniądze. I też jesteśmy blisko, aby pójść do sądu i uzyskać odszkodowanie od sprawcy. Problem ze wszystkim.. powiedzieli, że nie zapłacą za auto zastępcze, bo ich to nie interesuje, oni działają wg duńskiego prawa i oni nie wypłacą…