biuro@najtaniejuagenta.pl (22) 270 00 00

Gefion Insurance A/S

[Głosów: 58 Średnia: 3.6]

SKUTECZNE WYPOWIEDZENIE UMOWY OC W GEFION

Chcesz szybko wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC w Gefion?
Użyj poniższego przycisku lub wydrukuj czysty wzór wypowiedzenia, który znajdziesz tutaj.

Kto może złożyć wypowiedzenie OC?

Otrzymany dokument wyślij, korzystając z jednej z poniższych metod:

Pocztą na adres: Polins Sp. z o.o., ul. Gabriela Narutowicza 18, 99-320 Żychlin, Polska lub mailem na adres: wnioski@polins.pl

Uwaga!

Masz polisę OC Gefion kupioną przez Internet bądź u Agenta? Zadzwoń jak najszybciej na infolinię rankomat.pl pod nr. 22 270 00 36, aby uzyskać bezpłatną pomoc w związku z zaprzestaniem sprzedaży i odnowień ubezpieczeń OC w Gefion.

24 marca 2020 r. działalność biznesowa firmy Gefion Insurance A/S została wstrzymana w wyniku decyzji Duńskiego Urzędy Nadzoru Finansowego (DFSA). Oznacza to, że od tej pory polisy OC tego towarzystwa ubezpieczeniowego nie będą sprzedawane i wznawiane. Tym samym umowy OC zawarte z ubezpieczycielem nie zostaną automatycznie przedłużone na kolejny rok. W efekcie jeśli samodzielnie nie kupisz polisy OC w innym towarzystwie, twój samochód nie zachowa ciągłości ubezpieczenia. W 2020 r. za brak OC grozi ci kara nawet do 5200 zł! 

W związku z zaistniałą sytuacją rankomat.pl uruchomił dedykowaną infolinię, na której mogą Państwo uzyskać pomoc dotyczącą zaistniałej sytuacji i możliwych scenariuszy jej rozwoju. Infolinia dostępna jest w godzinach: poniedziałek – piątek 9:00 – 21:00 pod numerem telefonu 22 270 00 36.

Po godzinach pracy infolinii prosimy o kontakt mailowy pod adresem: obsluga@rankomat.pl

Stanowisko w tej sprawie zajęła już Komisja Nadzoru Finansowego.
Sprawdź komunikat

Poniżej znajduje się także pismo polskiego przedstawiciela firmy Gefion. Polins sp. z o. o. potwierdza w nim wstrzymanie wznowień polis oraz sprzedaży nowych.

Pismo przedstawiciela: https://rankomat.pl/files/informacja-w-sprawie-gefion.pdf

Pamiętaj o własnoręcznym podpisie. Bez tego podpisu towarzystwo ubezpieczeniowe nie zaakceptuje wysłanego wypowiedzenia.

Dlaczego Gefion musiał zawiesić działalność?

Gefion Insurance to duńskie towarzystwo ubezpieczeniowe z siedzibą w Kopenhadze. Firma prowadziła działalność na terenie Unii Europejskiej. Gefion Insurance oprócz Polski, działał m.in. w Danii, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii. Jednak w wyniku decyzji Duńskiego Urzędu Nadzoru Finansowego (DFSA), od 24 marca 2020 r. firma nie może sprzedawać nowych polis OC oraz przedłużać na kolejny rok wygasających umów obowiązkowego ubezpieczenia pojazdu z dotychczasowymi klientami. Aktualnie Gefion Insurance może jedynie zajmować się likwidacją szkód i wypłatą odszkodowań kierowcom, którzy przed 24 marca kupili w nim OC.

Jednocześnie Gefion nie zbankrutował, a jedynie musiał zawiesić działalność ubezpieczeniową z powodów problemów finansowych, czyli niespełnienia wymogów kapitałowych oraz niezaakceptowania przez duński organ planu naprawczego spółki. Jednak jeśli firmie uda się naprawić polepszyć kondycję finansową firmy i przekonać do jej wiarygodności DFSA, towarzystwo będzie mogło ponownie sprzedać polisy OC w Polsce.

Jak działał Gefion w Polsce?

Na polskim rynku ubezpieczenia Gefion Insurance były oferowane za pośrednictwem wybranych multiagencjii oraz przez Internet, m.in. w porównywarce ubezpieczeń Najtaniej u Agenta. Polskich klientów w imieniu Gefion Insurance obsługuje firma Polins, która zajmuje się również likwidacją szkód. W ofercie Gefion Insurance znajdowały się również ubezpieczenia komunikacyjne: OC, Autocasco oraz Autopomoc.

Ubezpieczenie OC w Gefion Insurance

Należy pamiętać, że sprzedawane wcześniej przez Gefion Insurance ubezpieczenie OC pojazdów mechanicznych jest obowiązkowe, regulowane Ustawą z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Jej przepisy muszą być respektowane przez wszystkie firmy prowadzące działalność w Polsce. Co za tym idzie, warunki ochrony zarówno w Gefion, jak i innych towarzystwach są takie same. Zmienna może być natomiast cena polisy. Klienci, którzy kiedyś zdecydowali się na zakup ubezpieczenia OC Gefion, mogli uzyskać zniżki z tytułu bezszkodowej jazdy, do 60%.

Zakres ochrony OC Gefion kiedyś można było rozszerzyć o usługę assistance (w Gefion: Autopomoc), która zapewniała pomoc na drodze po kolizji lub wypadku.

Ubezpieczenie Autopomoc w Gefion Insurance

Właściciel pojazdu, który dawniej zakupił dodatkowy produkt ubezpieczeniowy Autopomoc w Gefion Insurance, mógł liczyć na wsparcie ubezpieczyciela w razie nieprzewidzianego unieruchomienia auta na drodze. Ubezpieczenie Autopomoc było do nabycia wraz z obowiązkowym OC i obowiązuje w tym samym czasie.

Gefion organizował pomoc drogową, gdy w wyniku kolizji lub wypadku pojazd nie nadawał się do dalszej, bezpiecznej jazdy. W ramach ochrony ubezpieczyciel zapewniał też organizację oraz bezpłatne holowanie samochodu do najbliższego warsztatu lub miejsca wskazanego przez kierowcę. Limit odległości obejmował 50 km od miejsca zdarzenia.

Gefion Autocasco – ubezpieczenie w formule „all risk”

Polisa AC (autocasco) w Gefion Insurance zapewniała kompleksowe ubezpieczenie pojazdu od wszystkich ryzyk (tzw. all risk). Taki rodzaj ochrony AC był bardzo korzystny dla właściciela pojazdu. Uzyskiwał on prawo naprawy auta na koszt ubezpieczyciela praktycznie w każdej sytuacji, za wyjątkiem przypadków ściśle określonych w OWU (ogólnych warunkach ubezpieczenia).

Posiadacz auta, który kupował polisę autocasco w Gefion Insurance, sam decydował o sposobie likwidacji szkody, w wariancie:

  • warsztat: samochód był naprawiany w warsztacie, bezgotówkowo (po zlikwidowaniu szkody towarzystwo rozliczało się bezpośrednio z warsztatem),
  • kosztorys: właściciel pojazdu otrzymywał odszkodowanie wyliczone na podstawie kosztorysu, po oględzinach przeprowadzonych przez rzeczoznawcę.

Umowa AC w Gefion uwzględniała w standardzie amortyzację części. Można ją było znieść za odpowiednią dopłatą. Posiadacz pojazdu miał możliwość objęcia ochroną AC dodatkowego wyposażenia, do wartości nie wyższej niż 20% sumy ubezpieczenia.

Poszukujesz taniego i dobrego OC/AC? Porównaj oferty kilkunastu towarzystw w naszym kalkulatorze ubezpieczeń OC AC – w kilka minut otrzymasz nawet 76 propozycji ubezpieczeniowych!

Jak zlikwidować szkodę z Gefion?

Jeśli nadal masz aktualną polisę OC w Gefion Insurance i chcesz zgłosić szkodę, skontaktuj się z polskim przedstawicielem towarzystwa, pod numerem telefonu +48 22 292 24 48.

Podczas zgłoszenia szkody zostaniesz poproszony o podanie m.in.:

  • danych ubezpieczonego: Twoje, jeśli likwidujesz szkodę z polisy autocasco lub sprawcy kolizji czy wypadku – jeżeli jesteś poszkodowanym,
  • numeru polisy oraz numeru rejestracyjnego pojazdu;
  • rodzaju szkody, np.: z OC sprawcy zdarzenia, z AC;
  • daty i miejsca zdarzenia oraz jego przebieg.

Jak wypowiedzieć umowę OC Gefion Insurance?

Sposoby i terminy wypowiedzenia umowy OC w Gefion Insurance reguluje Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.).

Polisę OC możesz wypowiedzieć tylko w określonych przypadkach:

  • jeżeli korzystasz z umowy OC zawartej przez Ciebie na cały rok: przed końcem okresu jej obowiązywania (najpóźniej na jeden dzień przed końcem polisy);
  • jeżeli korzystasz z polisy zbywcy pojazdu: w każdym momencie, do końca ochrony OC. Uwaga! Po ostatnim dniu obowiązywania ochrony polisa wygasa samoistnie. Nie trzeba jej wypowiadać;
  • po wyrejestrowaniu pojazdu: złomowaniu lub całkowitej utracie auta (np. w wyniku kradzieży).

Wzór wypowiedzenia umowy w Gefion Insurance dostępny jest w serwisie internetowym firmy Polins Sp. z o. o.. Wypełniony i podpisany dokument należy przesłać pocztą do siedziby polskiego przedstawiciela towarzystwa:

ul. Gabriela Narutowicza 18

99-320 Żychlin, Polska

Wypowiedzenie możesz również wysłać na adres mailowy: wnioski@polins.pl

Dlatego OC w Gefionie zapewniało wsparcie w razie wypadku, którego sprawcą był ubezpieczony. Z polisy OC pokrywane były koszty naprawy pojazdu i leczenia poszkodowanych. Gefion nie dodawał bezpłatnie do swojego OC żadnych bonusów. Ubezpieczenie OC można było za dopłatą rozszerzyć o podstawową wersję assistance, która zapewniała pomoc na drodze po kolizji lub wypadku. Oprócz umowy OC na rok, Gefion oferował też OC graniczne (zawierane na 30 dni lub dłużej).

Kierowca mógł sam wybrać sposób likwidacji szkody:

  • Warsztat – pojazd był naprawiany w warsztacie, a Gefion rozliczał się bezpośrednio z warsztatem.
  • Kosztorys – kierowca mógł sam naprawić samochód, a Gefion wypłacał mu odszkodowanie w kwocie wyliczonej przez rzeczoznawcę.

Autocasco w Gefion miało formułę all-risk. Oznacza to, że chroniło niemal przed wszystkimi ryzykami (wypadek, szkoda parkingowa, działanie wandali, zderzenie ze zwierzęciem itp.), oprócz zdarzeń, które były jasno wymienione w OWU.

Ubezpieczenie NNW działało, kiedy wypadek miał miejsce:

  • przy poruszaniu się samochodu,
  • podczas wsiadania lub wysiadania,
  • podczas ładunku albo rozładunku,
  • w trakcie naprawy albo postoju.

Ubezpieczenie obowiązywało w Polsce i na terenie całej Europy. Sumę ubezpieczenia kierowca ustalał sam, najmniejsza wartość to 5 000 zł a najwyższa – 100 000 zł. W razie trwałego uszczerbku na zdrowiu Gefion wypłacał 100% polisy. W przypadku śmierci kierowcy, uposażenie dostawali 5-krotną wartość sumy ubezpieczenia. NNW łączyło się w innymi polisami, dlatego jeżeli ubezpieczony spełniał warunki, to mógł jednocześnie liczyć na wypłaty z OC, AC i NNW.

Podstawowa wersja Asisstance (zwana przez ubezpieczyciela Autopomoc) zapewniała jedynie holowanie do hotelu lub miejsca wskazanego przez kierowcę. Limit odległości obejmował 50 km od miejsca zdarzenia. Gefion nie oferował żadnych, nawet odpłatnych poszerzeń polisy Assistance.

Subscribe
Powiadom o
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Kociarz Praca
6 lat temu

DRAMAT! OSTRZEGAM! Miesiąc czekam na wypłatę z OC sprawcy. Na liczne maile nikt nie odpowiada. Na infolinii po 45 minutach kolejka oczekujących przede mną zmniejszyła się z 8 do 4. Zero kontaktu, zero dokumentów, zero telefonów. Firma – krzak. NIE POLECAM!

nissan
6 lat temu
Reply to  Kociarz Praca

mam to samo nieszczęście, i zastanawiam się nad powództwem prywatnym względem sprawcy, niech sprawca sam buja się ze swoją firmą którą wybrał…

poszkodowany
5 lat temu
Reply to  nissan

Ja również ostrzegam przed POLINS! Zgadzam się z „nissan”, jeżeli ktoś wybiera takie gówniane ubezpieczenie to niech teraz sam sobie wyciąga od nich pieniądze. I też jesteśmy blisko, aby pójść do sądu i uzyskać odszkodowanie od sprawcy. Problem ze wszystkim.. powiedzieli, że nie zapłacą za auto zastępcze, bo ich to nie interesuje, oni działają wg duńskiego prawa i oni nie wypłacą…

Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portalu rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie TU), których dotyczy opinia. Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.
scrolldown
760 000

Kierowców kupiło tanie OC/AC w naszej porównywarce.

77%

Użytkowników porównywarki znajduje tańsze OC/AC dzięki porównaniu cen.

200+

Doradców w razie pytań, czeka na Ciebie pod telefonem.