biuro@najtaniejuagenta.pl (22) 270 00 00

HDI Asekuracja Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

[Głosów: 34 Średnia: 3.6]

HDI Ubezpieczenia działa w Polsce od 2002 r., a na świecie niemal od 100 lat. Firma od początku zajmuje się tematyką ubezpieczeń komunikacyjnych, polis na życie, mieszkaniowych i turystycznych. Przez kilka lat HDI ulegało licznym przekształceniom, by w 2012 r. połączyć się z Wartą. Obecnie HDI jest znakiem towarowym stosowanym przez TUiR WARTA S.A. przy sprzedaży ubezpieczeń dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Warta i HDI są sprzedawane przez dwie niezależne sieci sprzedaży detalicznej. Połączone są jednak obszary likwidacji szkód i obsługi klienta. Ubezpieczenia życiowe i produkty korporacyjne są dostępne tylko pod marką Warta. HDI jest częścią grupy Talanx, która jest jednym z największych ubezpieczycieli w Europie i na świecie.

Jak wypowiedzieć OC w HDI?

Jeżeli chcesz zrezygnować z ubezpieczenia OC w HDI, powinieneś pamiętać, że:

  • umowę na 12 miesięcy trzeba wypowiedzieć najpóźniej 1 dzień przed końcem jej trwania,
  • polisę OC zbywcy (tj. poprzedniego właściciela samochodu) i przedłużoną automatycznie można wypowiedzieć w każdej chwili.

Na stronie internetowej HDI jest wzór wypowiedzenia, który można wydrukować. Należy podać wszystkie dane i nie zapomnieć, żeby właściciel samochodu własnoręcznie podpisał wypowiedzenie OC. Pismo można wysłać e-mailem albo pocztą tradycyjną do siedziby HDI. Jest także możliwość złożenia wypowiedzenia u agenta obsługującego HDI. Jednak najprościej jest wypełnić formularz internetowy, dostępny https://hdi.pl/pomoc-i-obsluga/formularz-wypowiedzenie-umowy-oc/?produkt=samochod. Wystarczy wpisać tam swoje dane oraz załączyć skan lub zdjęcie podpisanego wypowiedzenia i zgłoszenie będzie realizowane. Do HDI wypowiedzenie mogą również wysłać klienci Warty. Z związku z połączeniem wypowiedzenie będzie skutecznie przyjęte.

Jak działa kalkulator OC/AC?

Na stronie internetowej HDI Ubezpieczenia znajduje się kalkulator, w którym wyliczysz wartość składki OC. W kalkulatorze należy najpierw odpowiedzieć na pytania dotyczące pojazdu i jego właściciela. Na początek wystarczy podać numer rejestracyjny oraz datę urodzenia. System ściągnie niektóre dane – rok produkcji, markę i rodzaj paliwa. Resztę danych trzeba będzie uzupełnić. System przeliczy oferty i będzie można wybrać opcję obowiązkowego OC lub z dodatkami np. NNW. Po wybraniu wariantu w kolejnym kroku trzeba podać wszystkie swoje dane oraz adres mejlowy, na który zostaną przesłane dokumenty polisowe. Polisę można opłacić przez szybkie płatności internetowe.

Wariant podstawowy OC w HDI chroni tylko w zakresie, jakim zobowiązuje ustawa. Jedyny bonus, który dodaje ubezpieczyciel to Zielona Karta, czyli dokument potrzebny do poruszania się po drogach kilkunastu państw. Pakiet OC Turbo jest wariantem poszerzonym, dla najbardziej wymagających kierowców. Ten pakiet obejmuje dodatkowo polisę Assistance Standard, w ramach której można liczyć na holowanie i samochód zastępczy. OC Turbo ma także w zakresie ochronę zniżek przy pierwszej szkodzie w wysokości do 2000 zł. Dla stałych klientów, którzy wznawiają polisę w HDI ochrona zniżek jest już bez limitu. Do ubezpieczenia OC Turbo można dodać inne produkty HDI: Opony, Szyby i polisę NNW Bezpieczna Rodzina, która gwarantuje wysokie wypłaty. Polisa Assistance Standard dostępna jest też (za dodatkową opłatą) do podstawowego OC.

  OC OC Turbo
OC (obowiązkowe ubezpieczenie) + +
Assistance Standard (holowanie po wypadku do 100 km) +
Ochrona zniżki (limit 2 000 zł) +

Autocasco HDI AC Kosztorys to najlepsze rozwiązanie dla tych kierowców, którzy mają możliwość naprawienia samochodu we własnym zakresie. W tej opcji – w razie uszkodzenia samochodu – ubezpieczony dostanie odszkodowanie w gotówce, do ręki. Pakiet HDI AC Serwis jest skierowany do tych, którzy wolą mieć wybór między otrzymaniem gotówki do ręki i bezgotówkową naprawą w sieci warsztatów. W tym wariancie nie jest stosowana amortyzacja. W HDI można wykupić także nieredukcyjną sumę ubezpieczenia, czyli wypłacone odszkodowanie nie zmniejsza sumy ubezpieczenia pojazdu, bez względu na liczbę i wartości szkód nie ma konieczności doubezpieczenia po wypłacie odszkodowania.

Co uwzględnia ubezpieczenie HDI AC? Poniżej przedstawiamy kilka przykładów:

  • kradzież,
  • wybicie szyby,
  • zderzenie z innym samochodem lub przedmiotami,
  • zderzenie ze zwierzęciem,
  • szkody katastroficzne np. gradobicie,
  • szkody parkingowe.

HDI AC ma formułę „all risk” czyli obejmuje ryzyka standardowej polisy oraz wszystkie inne, które nie zostały wyłączone w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

Dodatkowo do obu pakietów Autocasco  można dokupić: Assistance w 4 wariantach, HDI Opony i HDI Szyby. Ci kierowcy, którzy mają już polisę AC w HDI, nie mają na koncie żadnych szkód i zdecydują się przedłużyć AC w wersji Turbo, zyskają dodatkowy Złoty pakiet AC z gwarancję wypłaty 110% wartości rynkowej pojazdu w razie kradzieży i specjalną ścieżką likwidacji szkód.

W HDI można także znieść udziały własne dla szkód spowodowanych przez młodych kierowców. W zwykłej wersji HDI potrąci 10% ze szkody AC. Natomiast, gdy wybierzesz opcję pełne odszkodowanie bez potrąceń, HDI pokryje koszt całej naprawy samochodu. Warto przemyśleć tę opcje w przypadku młodszych użytkowników auta (przed ukończeniem 25 roku życia) lub osób, które posiadają prawo jazdy krócej niż 3 lata.

NNW komunikacyjne w HDI zabezpiecza kierowcę i pasażerów przed skutkami nieszczęśliwego wypadku. HDI wypłaca z polisy NNW pieniądze na pokrycie kosztów leczenia, zakup sprzętu rehabilitacyjnego i odszkodowanie za stały uszczerbek na zdrowiu. NNW w HDI obejmuje wszystkich pasażerów samochodu (nie trzeba nikogo zgłaszać do polisy z imienia i nazwiska) oraz łączy się z innymi ubezpieczeniami: OC, Autocasco itd. Sumy ubezpieczenia zaczynają się od 5000 zł. Najwyższa suma ubezpieczenia to 30 000 zł. Warto dołączyć NNW Bezpieczna Rodzina, co jest dodatkową opcją w przypadku śmierci kierowcy. Suma ubezpieczenia to 100 000 zł lub 150 000 zł.

HDI oferuje aż 4 różne warianty Assistance: Standard, Złoty, Złoty+ i Podróżnik 15. W każdym znajduje się bezpłatne holowanie i pomoc informacyjna. Pakiety (oprócz Standardu, który jest podstawowy) zawierają dodatkowo naprawę samochodu, pojazd zastępczy po wypadku albo kradzieży, hotel, pomoc tłumacza i wiele innych udogodnień. Assistance Standard obowiązuje tylko w Polsce a pozostałe w Polsce i w większości krajów europejskich. Assistance Podróżnik 15 przeznaczony jest dla kierowców, którzy potrzebują polisy na krótko, ponieważ umowa podpisywana jest na 15 dni. Natomiast Assistance Standard, Złoty i Złoty + są dostępne przy całorocznych polisach OC lub AC.

  Standard Złoty Złoty + Podróżnik 15
Usprawnienie pojazdu na miejscu + + +
Holowanie po wypadku w Polsce Do 100 km Do 200 km Bez limitu Do 400 km
Holowanie po wypadku za granicą Do 200 km Do 400 km Do 400 km
Holowanie w razie awarii w Polsce Do 200 km (jeżeli do awarii doszło w odległości ponad 25 km od miejsca zamieszkania) Bez limitu Do 400 km
Holowanie w razie awarii za granicą Do 200 km Do 400 km Do 400 km
Zakwaterowanie po wypadku, awarii lub kradzieży Do 2 dób Do 2 dób
Kontynuacja podróży Do bliższego miejsca Do bliższego miejsca Do bliższego miejsca
Samochód zastępczy po wypadku Do 5 dni, gdy pojazd jest unieruchomiony Do 10 dni, gdy pojazd jest unieruchomiony, do 5 dni w przypadku wykonania naprawy w warsztacie rekomendowanym Do 10 dni, gdy pojazd jest nieuruchomiony
Samochód zastępczy po kradzieży Do 5 dni Do 10 dni Do 10 dni
Samochód zastępczy po awarii Do 5 dni Do 5 dni

 

Przykład:

Pani Magdalena postanowiła wyjechać na wakacje za granicę swoim samochodem. Miała wykupione OC i AC w HDI. Assistance nie był jej potrzebny w momencie wykupowania polisy, ponieważ jeździ tylko w obrębie swojego miejsca zamieszkania. Gdy przygotowywała się do zagranicznej podróży zaczęła szukać krótkoterminowego assistance. Najkorzystniejsza dla niej była oferta HDI, ponieważ za 15-dniową polisę zapłaciła 100 zł. HDI oferuje krótkoterminowy assistance tylko swoim klientom.

Subscribe
Powiadom o
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Beata Sokołowska
7 lat temu

Jestem bardzo zadowoloną klientką HDI. Kilka miesięcy temu miałam stłuczkę a sprawca miał ubezpieczenie w HDI. Otrzymalam bardzo szybko odszkodowanie. Wszystkim polecam HDI.

Darek
7 lat temu

Długo zastanawiałem się, jakiego ubezpieczyciela wybrać. Wahałem się nad wyborem HDI. Zdecydowałem się zarezykować i póki co nie narzekam. Cena polisy jest przyzwoita, oferta też wydaje się nie najgorsza. Mam nadzieję, że w razie problemów też będę mógł wystawić pozytywną opinię

Sandra
7 lat temu

Witam. Korzystam z wielu produktów ubezpieczeniowych tej firmy i jestem zadowolona. Są naprawdę konkurencyjni cenowo. Bardzo miła i profesjonalna obsługa. polecam

Damian
7 lat temu

Dzień dobry,
Jestem bardzo zadowolony z obsługi firmy HDI. Dodzwoniłem się do biura obsługi po około 8 minutach czekania. Zgłosiłem szkodę auta i czekałem krótko na wycenę. Nie było też problemu z holowaniem auta.
pozdrawiam

Adam
7 lat temu

dziękuje za profesjonalną i szybką obsługę. Jestem bardzo zadowolony z Państwa usług. pozdrawiam

olaf
7 lat temu

Ta firma to jakaś wielka pomyłka… Zero zainteresowania klientem, wieczne odwlekanie, jeżeli już się człowiek do nich dodzwoni to nikt o niczym nic nie wie. Nie chce mieć z tą firmą już styczność. Odradzam !!!

Czest4r
7 lat temu

zdecydowanie odradzam korzystać z oferty tej firmy, a jeżeli ktoś zawrze umowę radze archiwizować dokumenty przez okres kilku lat, po trzech latach wezwano mnie do zapłaty ubezpieczenia wraz z odsetkami strasząc windykacja – dobrze, ze nie wyrzucam dokumentów.

jaro9
7 lat temu

Ubezpieczenie HDI jest całkiem tanie w moim przypadku. Mam u tego ubezpieczyciela polisę od 6 lat i jestem bardzo zadowolony ze względu na cenę. Polecam 🙂

Klwal00
7 lat temu

Dziwią mnie te negatywy poniżej. Pierwszy ubezpieczyciel który nie przeciągał terminów i nie zaniżał wyceny z jakim sie spotkałem… Ze swojej strony mogę śmiało polecić.

brew7
7 lat temu

Według mnie to najlepsze ubezpieczenie. 🙂 Nie zamienię na inne.

Marcin
1 rok temu

Fatalna procedura odnowienia OC. Plus arogancja infolini i obsługi klienta…dostał Pan sms mógł Pan coś zrobić…moze Pan odnowić u agenta przez strone lub telefonicznie….a nie łaska przysłac propozycji odnowienia i nr do wpłaty, wymędzić to przez infolinie i formularz kontaktowy też nie tak latwie (odpowiedzi powyzej). Zamiast szybko opłacić to ciągle wkurzanie się dzwonienie i pisanie….

Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portalu rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie TU), których dotyczy opinia. Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.
scrolldown
760 000

Kierowców kupiło tanie OC/AC w naszej porównywarce.

77%

Użytkowników porównywarki znajduje tańsze OC/AC dzięki porównaniu cen.

200+

Doradców w razie pytań, czeka na Ciebie pod telefonem.